Åbningstider Grenaa Genbrugsstation – Spar turen til Grenaa Genbrugsplads

Spar turen til Grenaa Genbrugsstation - Vi henter gerne dine genbrugsmøbler

Hvis du ønsker at donere dine brugte møbler til Røde Kors, tilbyder vi at hente dem på din adresse. Vi foretager dog en vurdering fra gang til gang. Derfor skal du først tage en snak med os (Se kontaktoplysninger her). Vi er fx. interesseret i at høre om møblernes stand og kvalitet, og vurderer også, om vi har plads til møblerne og om møblerne kan sælges.

....så vi håber, at du tænker på os - vi modtager gerne møbler i god kvalitet eller brugt tøj.

Hvorfor skal jeg aflevere mit tøj og møbler til genbrug hos Røde Kors?

Røde Kors sørger for, at brugte møbler og tøj bliver til penge, som bruges til nødhjælp og socialt arbejde i verden og i Danmark.

Vi sorterer tøjet og sørger for, at alt bliver genbrugt, så det bliver til mest mulig hjælp. Det gode og brugbare tøj bliver enten givet væk eller solgt i vores butik. Tøj, som ikke sælges i butikken, bliver solgt til udlandet enten som beklædning eller som råmateriale til tekstilfibre.

Tøj, der sælges i butikkerne, har en højere værdi end det slidte tøj, som ender med at blive genbrugt som tekstilfibre, men alt tøj kan bruges og hjælper mennesker i nød.

Er du på vej til Grenaa Genbrugsplads (Renodjurs)?

Få rutevejledning til Genbrugsstationen i Grenaa

Åbningstider Grenaa Genbrugsstation

Find åbningstider til genbrugsstationer på Djursland:

Anholt

Drammelstrup